Spletna optimizacija oz. optimizacija spletnih strani je razdeljena na dva dela: na on-site optimizacijo in off-site optimizacijo. Kot že sama beseda pove, gre pri on-site optimizaciji za prilagajanje, dopolnjevanje in urejanje same vsebine spletne strani. Vsebina mora biti všeč in nagovarjati obiskovalce, a za visoko rangiranje v iskalnikih, je potrebno vsebino prirediti tudi za prav posebne “obiskovalce” – spletne pajke. Spletni pajki so, preprosto povedano, programi ali robotki, ki jih Google, Najdi.si, Yahoo in ostali iskalniki pošljejo na sprehod po spletu. Med temi obiski različnih spletnih strani, tudi naše, berejo vsebino in o njej “poročajo” iskalnikom.

Ti spletni pajki so zgolj omejena umetna inteligenca, ki ji moramo malo pomagati, da razumejo, o čem govori naša stran in ob katerih ključnih besedah naj se pokaže v rezultatih iskanja. To storimo s ključnimi besedami, ki jih postavimo na posebna mesta in v posebni gostoti (keyword density).

Za namen optimizacije spletne strani besede vključimo v naslov spletne strani (title), in sicer idealno na začetek. Vključimo jih tudi v meta oznake, in sicer t.im. “keywords” in “description”. Zelo veliko težo imajo, če stojijo med html oznakami za naslove v sami vsebini strani (h1, h2, … h6), pa tudi, če so “odebeljene” – postavimo jih med značko “strong” in ne “b”, saj slednja v Googleovih očeh ne šteje prav dosti.

Posebej pomembno je, če želimo opraviti dobro optimizacija, kako in kolikokrat so ključne besede vključene v samo besedilo. Gostota ključnih besed naj bo med 2 in maksimalno 5 odstotki. Potrudimo se, da je ključna beseda vključena v prvi odstavek, celo v prvi stavek besedila. Da spletni pajek ne pozabi, o čem govori naša stran, ga o tem spomnimu tako, da ključno besedo vključimo tudi v zaključni paragraf.