Dolgo časa je med spletnimi mojstri veljalo, da je v resnici vse, kar je potrebno za optimizacijo spletne strani, čim več čim boljših vhodnih povezav (inbound links). Nato se je fokus, ki je bil nekaj časa res skoraj v celoti na off-site optimizaciji, preselil v veliki meri tudi na on-site optimizacijo, torej na samo vsebino, strukturo in postavitev spletne strani.
Kljub vsemu pa še vedno velja, da so vhodne povezave zelo pomembne, zato si poglejmo, kako jih lahko pridobimo in kakšne naj iščemo.
Koncept vhodnih povezav si lahko predstavljamo nekako takole … Ko iščemo kakšno storitev ali produkt, se vedno skušamo pozanimati pri sorodnikih in prijateljih, ali nam lahko kdo kaj priporoči iz lastnih izkušenj, različna mnenja pa tudi različno ovrednotimo. Ob nakupu računalnika nam bo več štelo mnenje nekoga, ki študira računalništvo in se “spozna” na te zadeve, kot pa mnenje nekoga, ki samo občasno odigra kakšno računalniško igro.
Tako deluje tudi Google – ko najde povezavo, ki kaže na vašo stran, so to “plus točke” za vašo stran, saj vas s tem nekako nekdo priporoča. Koliko teže ima “mnenje” oz. povezava, ki kaže na vašo stran, se meri v t.im. PageRanku in TrustRanku. Gre za posebno vrednost, ki jo Google pripisuje določeni strani, z njo pa izraža, koliko šteje “mnenje” oz. povezava s te strani.
Več takšnih “točk” v obliki kvalitetnih vhodnih povezav zbere vaša stran, višje bo uvrščena v iskalniku.