Tipičen scenarij: pravkar ste na strežnik naložili povsem novo, svežo, tehnološko moderno oh-in-sploh odlično spletno stran. Porabili ste kar nekaj cekinov in za ta denar pričakujete vsaj osnovne rezultate. Mine teden, dva, minevajo meseci – še vedno nobenega rezultata investicije v spletno stran.
Kaj je šlo narobe?
Vaša stran je morda res zelo privlačna na pogled, celo vsebinsko unikatna in zanimiva, a roko na srce, v tako zasičenem in tekmovalnem spletnem prostoru to preprosto ni dovolj. Treba je poskrbeti, da je vaša stran vidna predvsem tistim, ki jo celo iščejo, pa je ne najdejo. To dosežemo s procesom optimizacije spletnih strani, za katerega ste morda slišali že večkrat, a ga niste vzeli preveč resno.
Zakaj je optimizacija spletnih strani ključ do uspeha?
Pravzaprav je pravi ključ do uspeha ti. »dober promet«. Je že lepo, da imamo na tisoče obiskovalcev, a to koristi le našemu egu, ki mu pogled na visoke številke obiskovalcev še kako godi. V resnici je pomembnejše od števila obiskovalcev to, kakšni ti obiskovalci so.
Dolgoročno najcenejši način, da se na spletu približamo svoj ciljni publiki je, da smo uvrščeni čim višje v spletnih iskalnikih. Tako svoje potencialne stranke ne iščemo z dragimi oglaševalskimi kampanjami med vsemi uporabniki spleta kot iglo v senu, pač pa oni iščejo in, kar dosežemo z optimizacijo spletne strani, tudi najdejo nas.
Toliko sem že zapravil za nastop na spletu. Obstaja način, da se optimizacije lotim sam?
V vsakem primeru se lahko optimizacije lotite sami. Od nasičenosti trga, v katerem nastopate, pa je odvisno, kakšni bodo rezultati te osnovne optimizacije. Če rezultati v nekaj tednih ne bodo očitno izboljšani, vam predlagamo, da vseeno še malce razprete mošnjiček in najamete strokovnjaka. Odlična stvar pri tem je to, da vam ponavadi strokovnjaki zaračunajo le rezultate in ne samega dela. Račun boste tako prejeli le v primeru, da vas v spletnih iskalnikih spravijo na mesto, za katerega ste se dogovorili.
Osnovna logika je preprosta
Vsak iskalnik (Google, Najdi.si) ima svoj algoritem, po katerem razvršča in izpisuje strani, ko nekdo išče določeno frazo. Vseeno pa obstajajo nekatere zakonitosti, ki veljajo za vse iskalnike
Najprej poskrbite za vsebino na svoji strani.
Glejte, da bodo besedila vsebovala (in to kar nekajkrat) ključne besede, po katerih vas bodo iskale potencialne stranke. Odlično ali pa kar obvezno je, da se te ključne besede nahajajo tudi v naslovih spletnih strani, torej jih skušamo spraviti med HTML oznake <title> in <h1>. Če bodo znotraj besedila odebeljene, tudi ne bo škodovalo.
Nato se lotite zbiranja zunanjih povezav.
Čim več povezav kaže na našo spletno stran, boljša in višja bo pozicija vaše strani. K dobremu rezultatu bo zelo pripomoglo, če boste povezavo »spravili« v besedilo, ki je vaša ti. »ključna beseda«. Takšne povezave lahko npr. vstavite v podpise na forumih, kjer sodelujete, pa tudi ko komentirate kakšen zanimiv blog.