Optimizacijo spletnih strani oz. vso raziskavo konkurence in vsega ostalega, kar prinese ideje in z njimi rezultate, je mogoče opraviti povsem »ročno«. Toda, zakaj bi izgubljali svoj dragoceni čas, če si lahko na preprost način pomagati z učinkovitimi in za nameček še brezplačnimi orodji? Poglejmo nekaj takšnih orodij in kako vam lahko pomagajo pri vašem SEO delu.
Google Keyword Tool je orodje, s pomočjo katerega lahko najdete zanimive, predvsem pa iskane iskalne fraze. Google vam lahko pomaga in iz vaše strani izlušči zanimive fraze in takšne, ki so z njimi povezane, lahko pa tudi ročno vpišete določeno frazo. Nato vam bo orodje predlagalo sorodne fraze in podalo kopico podatkov za vsako frazo: koliko iskanj je bilo v minulem mesecu, koliko v povprečju, kakšni so iskalni trendi … Orodje najdete na naslovu https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal.
SEO Book je ena izmed odličnih, praktično »legendarnih« e-knjig o optimizaciji spletnih strani. Avtor je šel še dlje in brezplačno ponuja nekatera zelo zanimiva orodja. Keyword Tool je orodje podobno zgoraj opisanemu, a vam poleg Googlove ponuja tudi iskalno statistiko za druga dva večja igralca: Yahoo in MSN Live. Če uporabljate Firefox (in če ga ne – zakaj še ne?) si lahko naložite tudi add-on po imenu SEO for Firefox. Ko boste naslednjič iskali na Googleu, vam bo to orodje pomagalo analizirati konkurenco, in sicer pokazalo vam bo njihov PageRank, starost domene, kdaj jih je nazadnje obiskal Google, koliko imajo vhodnih povezav in podobno.